Forfatter Emne: Stoppe tanker under meditation?  (Læst 1421 gange)

Offline mn

• Full Member
    • Vis profil
Sv: Stoppe tanker under meditation?
« Svar #15 Dato: Søndag d. 06 Feb, 2011, 12:23:09 »

Ja, og her er så mit problem. Jeg gør jo præcis som beskrevet af Shinryu Susuki og er nok nået til eller har overskredet det punkt, hvor der skal ske noget mere.
Hvorfor er det et problem? Netop nu er du klar til at komme i gang (med de tre punkter).

Ja, det fremgå ikke. Jeg tænke på, at det lige nu er svært for mig at komme til Bornholm,  men det lyder nu som om, at jeg på en eller anden måde må finde ud af at komme forbi alligevel. :)

Offline denko

• Rinzai zen præst og Dharma arving
  • Administrator
  • Sr. Member
    • Vis profil
    • Egely Kloster
« Svar #16 Dato: Søndag d. 06 Feb, 2011, 14:13:14 »

Ja, det fremgå ikke. Jeg tænke på, at det lige nu er svært for mig at komme til Bornholm,  men det lyder nu som om, at jeg på en eller anden måde må finde ud af at komme forbi alligevel. :)

Der er jo også Københavns Zendo, hvor jeg underviser ca hver anden måned (& Odense Zendo & Århus Zendo). Selv om der måske er gået lidt kuk i deres interne kommunikation & hjemmesider.

Offline mn

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: Mandag d. 07 Feb, 2011, 06:52:08 »

Der er jo også Københavns Zendo, hvor jeg underviser ca hver anden måned (& Odense Zendo & Århus Zendo). Selv om der måske er gået lidt kuk i deres interne kommunikation & hjemmesider.
Så er det nok den bedste mulighed. Jeg troede ikke, at det var så tit.

Offline denko

• Rinzai zen præst og Dharma arving
  • Administrator
  • Sr. Member
    • Vis profil
    • Egely Kloster
« Svar #18 Dato: Mandag d. 07 Feb, 2011, 11:24:25 »
Så er det nok den bedste mulighed. Jeg troede ikke, at det var så tit.

Ok! - og det kan være endnu tiere.